تصویر۳۰ – ۳٫ قرارگیری حروف عمودی و کمربند افقی حروف، در وسط کتیبه با تقسیم بندی قاب کتیبه بهدو قسمت مساوی و ایجاد ترکیببندی متقاطع در کتیبه ۱۲۱
تصویر ۳۱ – ۳٫ قرارگیری حروف اریب و تقسیم قاب کتیبه، ایجاد تباین جهت و ترکیببندی اریب در کتیبه ۱۲۱
تصویر ۳۲ – ۳٫ نمونه ای کتیبه کمربندی بهخط ثلث، داخل ایوان شرقی صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا(ع)، ۱۲۷۴ ق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۲۲
تصویر ۳۳ – ۳٫ ترکیببندی عمودی با بهره گرفتن از آهنگ بصری در افراشتهها و ایجاد ترکیببندی متقاطع با قرارگیری حروف عمودی و کمربند افقی حروف ۱۲۲
تصویر ۳۴ – ۳٫ ترکیببندی اریب با مورب شدن حروف در بخشی از قاب کتیبه ۱۲۲
تصویر ۳۵ – ۳٫ نمونه ای الواح ترنجی، خط رقاع آمیخته بهثلث، ایوان طلای صحن نو، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۲۳
تصویر ۳۶ – ۳٫ ترکیببندی متقاطع با چیدمان حروف عمودی و کمربند حروف مورب ………… ۱۲۳
تصویر ۳۷– ۳٫ ترکیببندی دایره در قسمت بالا، وسط و پایین لوح ترنجی و ایجاد ترکیب مثلث در وسط دایره با توجه بهتوالی حروف ۱۲۳
تصویر ۳۸ – ۳٫ نمونه ای کتیبه قاببندی بهخط نستعلیق، ازاره بیرونی صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رقم محمد الموسوی، ۱۳۱۷ق، مأخذتصویر: نگارنده آبان ۱۳۹۳ ۱۲۴
تصویر ۳۹– ۳٫ ترکیببندی مثلث با توالی و رابطه نقاط با یکدیگر ۱۲۴
تصویر ۴۰ – ۳٫ نمونه ای الواح ترنجی بهخط نستعلیق، رواق منتهی بهپیشروی مبارک، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: نگارنده مهر ۱۳۹۳ ۱۲۴
تصویر ۴۱– ۳٫ ترکیببندی منحنی با ایجاد توالی در حروف عمودی کتیبه ۱۲۵
تصویر ۴۲– ۳٫ ترکیببندی مثلث با ایجاد توالی بین نقاط ۱۲۵
تصویر ۴۳– ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط کوفی بنایی ساده، صحن هدایت، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، دوره معاصر، مأخذتصویر: نگارنده مهر ۱۳۹۳ ۱۲۷
تصویر۴۴ – ۳ ایجاد تناسباتطلایی با بهره گیری از خطوط ریاضیوار، ترسیم خط کوفی بنایی در قاب مربع و دایره و ایجاد ماندالا ۱۲۷
تصویر۴۵– ۳٫ نمونه ای کتیبه کمربندی بهخط ثلث و کوفی تربیعی، ایوان مقصوره، مجموعه زیارتی امام رضا(ع)، رقم بایسنغر، دوره تیموری، مأخذتصویر: صحراگرد، ۱۳۹۱: ۵۶ ۱۲۷
تصویر ۴۶– ۳٫ تقسیم قاب کتیبه بهسه قسمت، با توجه بهقرارگیری خط جلی و خفی، همچنین قرارگیری کمربند کشیده یاء ۱۲۸
تصویر ۴۷– ۳٫ نحوه کاربرد تناسبات در تزیینات کوچک حروف کتیبه در کمربند کشیده یاء ۱۲۸
تصویر ۴۸ – ۳٫ نمونه ای کتیبه طوماری مادر و بچه بهخط ثلث و کوفی، داخل نقارهخانه صحن عتیق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۲۸
تصویر ۴۹– ۳٫ رعایت تناسبات در قرارگیری افراشتهها در کتیبه و تقسیم قاب آن جهت قرارگیری خط فرعی در بالای خط جلی ۱۲۸
تصویر ۵۰– ۳٫ نمونه ای کتیبه کمربندی بهخط ثلث، نقارهخانه صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۳۲
تصویر ۵۱– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از افراشتهها در کتیبه ۱۳۲
تصویر ۵۲– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از گرد اندامها در کتیبه ۱۳۲
تصویر ۵۳– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۲
تصویر۵۴– ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط ثلث آمیخته به رقاع، رواق توحیدخانه مبارک، مجموعه زیارتی امام رضا(ع)، دوره قاجار، مأخذتصویر: نگارنده آبان ۱۳۹۳ ۱۳۳
تصویر ۵۵– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از افراشتهها در کتیبه ۱۳۳
تصویر ۵۶– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از گرد اندامها در کتیبه ۱۳۳
تصویر ۵۷– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۳
تصویر ۵۸ – ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط ثلث، ایوان طلای صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، دوره قاجار، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۳۴
تصویر ۵۹– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از گرد اندامها در کتیبه ۱۳۴
تصویر ۶۰– ۳٫ ایجاد فضای پدید آمده در بین فضای منفی حروف ۱۳۴
تصویر ۶۱ – ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط ثلث، داخل نقارهخانه صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۳۵
تصویر ۶۲– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با کاربرد افراشتهها در کتیبه ۱۳۵
تصویر ۶۳– ۳٫ استفاده از کمربند کشیده «یاء» و تقسیم قاب کتیبه بهدو فضای مساوی ۱۳۵
تصویر ۶۴– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۵
تصویر ۶۵– ۳٫ ایجاد فضای پدید آمده بین فضای منفی حروف ۱۳۵
تصویر ۶۶– ۳٫ ایجاد فضای پدید آمده بین فضای منفی حروف و شباهت آن با هم ۱۳۶
تصویر۶۷ – ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط نستعلیق، ورودی ایوان طلا بهطرف دارالسعاده، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۳۶
تصویر ۶۸– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرارگیری حروف ب در کتیبه ۱۳۶
تصویر ۶۹ – ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط نستعلیق، ازارههای صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، رقم محمد الموسوی، ۱۳۲۰ق، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۳۷
تصویر۷۰– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرارگیری حروف عمودی در کتیبه ۱۳۷
تصویر ۷۱– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرارگیری گرد اندامها در کتیبه ۱۳۷
تصویر ۷۲– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۷
تصویر ۷۳ – ۳٫ نمونه ای کتیبه مادر و بچه بهخط کوفی، آبخوری صحن جمهوری اسلامی، مجموعه زیارتی امام رضا(ع)، دوره معاصر، مأخذتصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۳۸
تصویر ۷۴– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرارگیری افراشتهها در کتیبه ۱۳۸
تصویر ۷۵– ۳٫ نمونه ای کتیبه بهخط کوفی بنایی ساده، صحن هدایت، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، دوره معاصر، مأخذتصویر: نگارنده مهر ۱۳۹۳ ۱۳۸
تصویر ۷۶– ۳٫ ارتباط حروف و ایجاد چرخش در کتیبه بنایی ۱۳۸
تصویر ۷۷ – ۳٫ نمونه ای کتیبه طوماری مادر و بچه بهخط ثلث و کوفی، داخل نقارهخانه صحن عتیق، مأخذتصویر: آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ۱۳۹
شناسایی قابلیت های بصری کتیبه های مجموعه زیارتی امام رضا (ع)- قسمت ۳