در مجموع ۲/۷۹% جامعه آماری تحقیق بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند و تقریباً یک جامعه جوان متمایل به میان سالی را تشکیل می‌دهند.

ب)سابقه خدمت : بیشترین فراوانی در حوزه سابقه خدمت مربوط به سابقه ۶ تا ۱۰ سال ، با تعداد ۶۸ نفر بوده که ۴/۵۰% از جامعه آماری را تشکیل می‌دهد و کمترین فراوانی مربوط به سابقه ۲۶ تا ۳۰ سال است که با تعداد ۲ نفر ، ۵/۱% جامعه آماری را تشکیل می‌دهد. سایر سطوح عبارت است از ، سابقه ۱ تا ۵ سال با تعداد ۲۲ نفر (۳/۱۶%) ، سابقه ۱۱ تا ۱۵ سال با تعداد ۲۲ نفر (۳/۱۶%) ، سابقه ۱۶ تا ۲۰ سال با تعداد ۱۲ نفر (۹/۸%) و سابقه ۲۱ تا ۲۵ سال با تعداد ۹ نفر (۷/۶%).

جدول ۴-۱: جدول فراوانی ویژگی های مختلف فردی

ویژگی های فردی
طبقه
تعداد
درصد
سن

۲۰-۳۰ سال

۲۰

۸/۱۴

۳۱-۴۰ سال

۸۷

۴/۶۴

۴۱-۵۰ سال

۲۷

۲۰

۵۱-۶۰ سال

۱

۷/۰

سابقه خدمت

۱-۵ سال

۲۲

۳/۱۶

۶-۱۰ سال

۶۸

۴/۵۰

۱۱-۱۵ سال

۲۲

۳/۱۶

۱۶-۲۰ سال

۱۲

۹/۸

۲۱-۲۵ سال

۹

۷/۶

۲۶-۳۰ سال

۲

۵/۱

نوع شغل

مدیر

۲۶

۳/۱۹

کارمند

۱۰۹

۷/۸۰

نوع استخدام

رسمی

۷۸

۸/۵۷

خدماتی

۵۷

۲/۴۲

ج) نوع شغل : مدیران ، ۲۶ نفر معادل با ۳/۱۹% جامعه آماری و کارمندان ، ۱۰۹ نفر معادل با ۷/۸۰% جامعه آماری هستند.

د) نوع استخدام : تعداد ۷۸ نفر معادل با ۸/۵۷% از کارشناسان جامعه آماری به صورت رسمی و تعداد ۵۷ نفر معادل یا ۲/۴۲% ، به صورت خدماتی ( شرکتی ) استخدام شده اند.

۴-۲- تجزیه و تحلیل میزان رضایت شغلی

میانگین رضایت شغلی کارشناسان جامعه آماری ۸۱۰/۲ است که کمتر میزان متوسط است و بیانگر عدم رضایت شغلی آنان است.

جدول ۴-۲: جدول میانگین رضایت شغلی

ویژگی های فردی
طبقه
میانگین رضایت شغلی
تعداد
سابقه خدمت

۱- ۵ سال

۹۳۸۱۳/۲

۲۲

۶-۱۰ سال

۷۳۳۶۶/۲

۶۸

۱۱-۱۵ سال

۸۳۴۶۰/۲

۲۲

۱۶-۲۰ سال

۸۲۶۳۹/۲

۱۲

۲۱-۲۵ سال

۸۳۶۴۲/۲

۹

۲۶-۳۰ سال

۵۶۹۴۴/۳

۲

میانگین کلی
۸۱۰۹۱/۲
۱۳۵
نوع شغل

مدیر

۸۹۸۵۰/۲

۲۶

کارمند

۷۹۰۰۱/۲

۱۰۹

میانگین کلی
۸۱۰۹۱/۲
۱۳۵
نوع استخدام

رسمی

۸۹۳۵۲/۲

۷۸

خدماتی

۶۹۷۸۶/۲

۵۷

میانگین کلی
۸۱۰۹۱/۲
۱۳۵

از منظر سابقه خدمت ، میانگین رضایت شغلی کارکنان دارای سابقه۲۶ تا ۳۰ سال ، از سایر سطوح بیشتر است و میانگین رضایت شغلی کارکنان دارای سابقه یک تا شش سال در مرتبه دوم است . اما کارکنان دارای سابقه شش تا ۱۰ سال دارای کمترین میزان میانگین رضایت شغلی هستند.

بررسی رضایت شغلی مدیران و کارمندان نیز نشان می‌دهد ، رضایت شغلی مدیران با میانگین ۸۹۸/۲، از رضایت شغلی کارمندان با میانگین ۷۹۰/۲ تا حدودی بیشتر است . ضمناً رضایت شغلی کارمندان رسمی با میانگین ۸۹۳/۲ ، از رضایت شغلی کارمندان خدماتی با میانگین ۶۹۷/۲ بیشتر است.

با توجه به جدول ۴-۳ از نظر سطوح رضایت شغلی نیز ، یک نفر (۷/۰% ) دارای رضایت شغلی خیلی کم ، ۳۸ نفر ( ۱/۲۸% ) دارای رضایت شغلی کم ، ۸۲ نفر (۷/۶۰% ) دارای رضایت شغلی متوسط و ۱۴ نفر ( ۴/۱۰% ) دارای رضایت شغلی زیاد هستند و هیچ کدام از جامعه نمونه رضایت شغلی خیلی زیاد نداشته اند .

جدول ۴-۳ : جدول فراوانی سطوح مختلف رضایت شغلی

درصد تجمعی
درصد داده های صحیح
درصد
فراوانی
سطوح رضایت شغلی

۷/۰

۷/۰

۷/۰

۱

خیلی کم

۹/۲۸

۱/۲۸

۱/۲۸

۳۸

کم

۶/۸۹

۷/۶۰

۷/۶۰

۸۲

متوسط

۱۰۰

۴/۱۰

۴/۱۰

۱۴

زیاد
۱۰۰
۱۰۰
۱۳۵
جمع

جدول ۴-۴ مسانگین مؤلفه های رضایت شغلی مانند رضایت از حقوق ، رضایت از ارتقاء و … را نشان می‌دهد. با توجه ‌به این جدول از بین مؤلفه های مختلف رضایت شغلی ، مؤلفه رضایت از همکاران با میانگین ۵۵۵/۳ در رتبه اول ، مؤلفه رضایت از ماهیت کار با میانگین ۴۰۳/۳ در رتبه دوم ، مؤلفه رضایت از سرپرست با میانگین ۹۵۰/۲ در رتبه سوم ، مؤلفه رضایت از ارتباطات با میانگین ۸۰۴/۲در رتبه چهارم ، مؤلفه رضایت از پاداش با میانگین ۵۹۰/۲در رتبه پنجم ، مؤلفه رضایت از حقوق با میانگین ۵۲۹/۲ در رتبه ششم ، مؤلفه رضایت از ارتقاء با میانگین ۵۲۲/۲ در رتبه هفتم ، مؤلفه رضایت از ضوابط و شرایط کار با میانگین ۵۰۷/۲ در رتبه هشتم ، و مؤلفه رضایت از مزایا با میانگین ۴۱۸/۲ ، در آخرین رتبه قرار دارد.

جدول ۴- ۴ : جدول میانگین مؤلفه های مختلف رضایت شغلی