تابستان1392
 

 

 

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فهرست مطالب

 

عنوان . شماره صفحه

 

چکیده ‌ص

 

مقدمه. 2

 

1-1- مقدمه. 5

 

1-2- بیان مسأله 5

 

1-3- یادگیری 5

 

1-4- یادگیری سازمانی 6

 

1-5- ضرورت تحقیق. 7

 

1-6- مدل مفهومی تحقیق. 9

 

1-7- تعاریف واژه ها و اصطلاحات کلیدی 11

 

1-7-1- سازمان یادگیرنده. 11

 

1-7-2- یادگیری سازمانی 12

 

1-7-3- تحول سازمانی 12

 

1-7-4- توانمند سازی 12

 

1-7-5- مدیریت دانش. 13

 

1-7-6- فن آوری 13

 

1-8- مدل تحلیلی تحقیق. 14

 

1-8-1- یادگیری 14

 

1-8-2- سازمان. 14

 

1-8-3- افراد 15

 

1-8-4- دانش 15

 

1-8-5- فن آوری 15

 

1-9- فرضیه‏ های تحقیق. 15

 

1-9-1- فرضیه اصلی:. 15

 

1-9-2- فرضیه های فرعی: 15

 

1-10- اهداف تحقیق 16

 

1-10-1- اهداف علمی. 16

 

1-10-2- اهداف کاربردی این تحقیق 16

 

1-10-3- جنبه نوآوری و جدید بودن در تحقیق چیست. 16

 

1-11- نوع روش تحقیق 17

 

1-12- روش گردآوری اطلاعات. 17

 

1-12-1- مطالعه اسناد و مدارک و داده های آرشیوی شامل 17

 

1-12-2- روش میدانی. 18

 

1-12-2-1- پرسش نامه. 18

 

1-13- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 18

 

2-1- مقدمه. 21

 

2-2- مفهوم یادگیری سازمانی. 21

 

2-3- سازمان یادگیرنده. 22

 

2-4- تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده. 25

 

2-5- تفاوت های سازمان سنتی و سازمان یادگیرنده. 26

 

2-6- دیدگاه های مطرح در خصوص سازمان یادگیرنده. 29

 

2-7- انواع مدل های سازمان یادگیرنده 30

 

2-7-1- مدل پیتر سنگه 30

 

2-7-2- ‌مدل گاروین 32

 

2-7-3- دیدگاه تلفیقی واتکینز و مارسیک (Watkins and Marsick) 34

 

2-7-4- مدل مارکوارت. 34

 

2-8- یادگیری. 35

 

2-8-1- سطوح یادگیری 36

 

2-8-1-1- سطوح فردی. 36

 

2-8-1-2-‌ یادگیری گروهی یا تیمی 38

 

2-8-1-3- یادگیری سازمانی. 39

 

2-8-2- انواع یادگیری 39

 

2-8-2-1- انوع یادگیری از دیدگاه فایول و لایلز 39

 

2-8-2-2- انواع یادگیری از دیدگاه ارجریس و شون. 41

 

2-8-2-3- انواع یادگیری از دیدگاه مایکل مارکوارت 42

 

2-8-2-3-1- یادگیری انطباقی 42

 

2-8-2-3-2- یادگیری پیش گیرانه. 44

 

2-8-3-3-3- یادگیری عملی 45

 

2-8-3-4- انواع یادگیری از دیدگاه شاین (1993). 45

 

2-8-3-4-1- یادگیری مهارت و عادت 45

 

2-8-3-4-2-‌ شرطی سازی احساسی و اضطراب اکتسابی 46

 

2-8-3-4-3- کسب دانش. 46

 

2-9- تحول سازمانی 46

 

2-9-1- چشم انداز. 47

 

2-9-2- فرهنگ 48

 

2-9-3- استراتژی. 49

 

2-9-4- ساختار. 52

 

2-10- افراد 53

 

2-10-1- مدیران و رهبران 54

 

2-10-1-1- رهبر به عنوان طراح 54

 

2-10-1-2- رهبر به عنوان معلم 56

 

2-10-1-3- ‌رهبر به عنوان خدمتگذار. 56

 

2-10-2- کارکنان 57

 

2-10-3- مشتریان 59

 

2-10-4- شرکاء و هم پیمانان کسب و کار 59

 

2-10-5-‌ عرضه کنندگان و فروشندگان. 59

 

2-10-6-‌ جامعه. 60

 

2-11- مدیریت دانش 60

 

2-11-1- انواع دانش. 61

 

2-11-1-1- دانش آشکار 61

 

2-11-1-2-‌ دانش نهفته 61

 

2-11-1-3- دانش چگونگی. 61

 

2-11-1-4- دانش چرایی . 61

 

2-11-1-5- دانش چه چیزی. 62

 

2-11-1-6- دانش کجایی . 62

 

2-11-2-‌ کسب دانش. 64

 

2-11-2-1- جمع آوری دانش داخلی. 64

 

2-11-2-2-‌ جمع آوری دانش بیرونی. 65

 

2-11-3- ایجاد دانش. 65

 

2-11-3-1- شخص به شخص 65

 

2-11-3-2- صریح به صریح. 66

 

2-11-3-3- ضمنی به صریح. 66

 

2-11-3-4- صریح به ضمنی. 66

 

2-11-4- ذخیره دانش. 68

 

2-11-5- تحلیل و داده کاوی 68

 

2-11-6- انتقال و توزیع دانش. 69

 

2-11-6-1- انتقال ارادی دانش در داخل سازمان 69

 

2-11-6-2- انتقال غیر ارادی دانش در داخل سازمان. 70

 

2-11-7- به کار گیری و رواسازی دانش. 70

 

2-12- فن آوی 70

 

2-12-1- فن آوری برای مدیریت دانش. 71

 

2-12-2- فن آوری برای افزایش سرعت و کیفیت. 72

 

2-13- پیشینه تحقیق. 73

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...