تابستان1392
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان . شماره صفحه
چکیده ص
مقدمه. 2
1-1- مقدمه. 5
1-2- بیان مسأله 5
1-3- یادگیری 5
1-4- یادگیری سازمانی 6
1-5- ضرورت تحقیق. 7
1-6- مدل مفهومی تحقیق. 9
1-7- تعاریف واژه ها و اصطلاحات کلیدی 11
1-7-1- سازمان یادگیرنده. 11
1-7-2- یادگیری سازمانی 12
1-7-3- تحول سازمانی 12
1-7-4- توانمند سازی 12
1-7-5- مدیریت دانش. 13
1-7-6- فن آوری 13
1-8- مدل تحلیلی تحقیق. 14
1-8-1- یادگیری 14
1-8-2- سازمان. 14
1-8-3- افراد 15
1-8-4- دانش 15
1-8-5- فن آوری 15
1-9- فرضیه های تحقیق. 15
1-9-1- فرضیه اصلی:. 15
1-9-2- فرضیه های فرعی: 15
1-10- اهداف تحقیق 16
1-10-1- اهداف علمی. 16
1-10-2- اهداف کاربردی این تحقیق 16
1-10-3- جنبه نوآوری و جدید بودن در تحقیق چیست. 16
1-11- نوع روش تحقیق 17
1-12- روش گردآوری اطلاعات. 17
1-12-1- مطالعه اسناد و مدارک و داده های آرشیوی شامل 17
1-12-2- روش میدانی. 18
1-12-2-1- پرسش نامه. 18
1-13- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 18
2-1- مقدمه. 21
2-2- مفهوم یادگیری سازمانی. 21
2-3- سازمان یادگیرنده. 22
2-4- تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده. 25
2-5- تفاوت های سازمان سنتی و سازمان یادگیرنده. 26
2-6- دیدگاه های مطرح در خصوص سازمان یادگیرنده. 29
2-7- انواع مدل های سازمان یادگیرنده 30
2-7-1- مدل پیتر سنگه 30
2-7-2- مدل گاروین 32
2-7-3- دیدگاه تلفیقی واتکینز و مارسیک (Watkins and Marsick) 34
2-7-4- مدل مارکوارت. 34
2-8- یادگیری. 35
2-8-1- سطوح یادگیری 36
2-8-1-1- سطوح فردی. 36
2-8-1-2- یادگیری گروهی یا تیمی 38
2-8-1-3- یادگیری سازمانی. 39
2-8-2- انواع یادگیری 39
2-8-2-1- انوع یادگیری از دیدگاه فایول و لایلز 39
2-8-2-2- انواع یادگیری از دیدگاه ارجریس و شون. 41
2-8-2-3- انواع یادگیری از دیدگاه مایکل مارکوارت 42
2-8-2-3-1- یادگیری انطباقی 42
2-8-2-3-2- یادگیری پیش گیرانه. 44
2-8-3-3-3- یادگیری عملی 45
2-8-3-4- انواع یادگیری از دیدگاه شاین (1993). 45
2-8-3-4-1- یادگیری مهارت و عادت 45
2-8-3-4-2- شرطی سازی احساسی و اضطراب اکتسابی 46
2-8-3-4-3- کسب دانش. 46
2-9- تحول سازمانی 46
2-9-1- چشم انداز. 47
2-9-2- فرهنگ 48
2-9-3- استراتژی. 49
2-9-4- ساختار. 52
2-10- افراد 53
2-10-1- مدیران و رهبران 54
2-10-1-1- رهبر به عنوان طراح 54
2-10-1-2- رهبر به عنوان معلم 56
2-10-1-3- رهبر به عنوان خدمتگذار. 56
2-10-2- کارکنان 57
2-10-3- مشتریان 59
2-10-4- شرکاء و هم پیمانان کسب و کار 59
2-10-5- عرضه کنندگان و فروشندگان. 59
2-10-6- جامعه. 60
2-11- مدیریت دانش 60
2-11-1- انواع دانش. 61
2-11-1-1- دانش آشکار 61
2-11-1-2- دانش نهفته 61
2-11-1-3- دانش چگونگی. 61
2-11-1-4- دانش چرایی . 61
2-11-1-5- دانش چه چیزی. 62
2-11-1-6- دانش کجایی . 62
2-11-2- کسب دانش. 64
2-11-2-1- جمع آوری دانش داخلی. 64
2-11-2-2- جمع آوری دانش بیرونی. 65
2-11-3- ایجاد دانش. 65
2-11-3-1- شخص به شخص 65
2-11-3-2- صریح به صریح. 66
2-11-3-3- ضمنی به صریح. 66
2-11-3-4- صریح به ضمنی. 66
2-11-4- ذخیره دانش. 68
2-11-5- تحلیل و داده کاوی 68
2-11-6- انتقال و توزیع دانش. 69
2-11-6-1- انتقال ارادی دانش در داخل سازمان 69
2-11-6-2- انتقال غیر ارادی دانش در داخل سازمان. 70
2-11-7- به کار گیری و رواسازی دانش. 70
2-12- فن آوی 70
2-12-1- فن آوری برای مدیریت دانش. 71
2-12-2- فن آوری برای افزایش سرعت و کیفیت. 72
2-13- پیشینه تحقیق. 73