است)

فهرست مطالب
عنوان. صفحه
1 فصل اول 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 4
1-4- اهداف تحقیق 5
1-5- سؤالات تحقیق 5
1-6- متغیرهای تحقیق 5
1-7- روش‌شناسی تحقیق 5
1-8- جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه. 6
1-9- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 6
1-10- قلمرو تحقیق 7
1-10-1- قلمرو موضوعی 7
1-10-1- قلمرو مکانی 7
1-10-2- قلمرو زمانی 7
1-11- تعریف نظری واژه‏ها و اصطلاحات 7
1-11-1- تعاریف نظری خودپنداره. 7
1-11-2- تعاریف نظری عوامل موثر بر خودپنداره. 8
1-11-3- تعاریف نظری انضباط در سازمان 8
1-12- تعریف عملیاتی واژه‏ها و اصطلاحات 9
1-12-1- تعریف عملیاتی خودپنداره. 9
1-12-2- تعریف عملیاتی انضباط در سازمان 12
2 فصل دوم. 14
2-1- مقدمه. 14
2-2- خودپنداره. 16
2-2-1- دیدگاه اجتماعی 16
2-2-2- دیدگاه شناختی 16
2-2-3- دیدگاه شناختی – اجتماعی 17
2-3- اهمیت و کاربرد خودپنداره. 17
2-3-1- سطح زیستی 17
2-3-2- سطح روانی 17
. عنوان صفحه
2-3-3- سطح اجتماعی 17
2-3-4- سطح فرهنگی 17
2-4- مفاهیم خودپنداره. 18
2-5- تعریف ترکیبی از خود. 20
2-5-1- خودسازمان‌یافته. 20
2-5-2- خودپویا 21
2-6- تقسیم بندی خود از نظرویلیام جیمز. 21
2-6-1- خود مفعولى 21
2-6-2- خود فاعلى 21
2-7- جنبه‌های خودپنداره پدیدار شناختی 22
2-8- علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره. 23
2-9- دیدگاه‌های دیگرصاحب نظران غربی 23
2-9-1- نظریه‌های اولیه مربوط به خود. 23
2-9-2- کارل راجرز(1937) 23
2-9-3- آبراهام مازلو(1943) 25
2-9-4- آلفرد آدلر(1908) 25
2-9-5- کوپر اسمیت(1967) 26
2-9-6- اریک اریکسون(1950) 26
2-9-7- فرانکن(1994) 27
2-9-8- سنت کلر. 28
2-10- دیدگاه اسلام. 28
2-11- خودپنداره یک الگوی‌ذهنی چندبعدی 30
2-12- انضباط 31
2-13- مفاهیم انضباط 31
2-14- نظریات و رویکردهای انضباط 35
2-14-1- هابز و آگوست کنت 36
2-14-2- مارکس و دورکیم. 36
2-14-3- تیلور 36
2-14-4- فایول 37
2-14-5- دیدگاه اسلام. 38
2-14-6- دیدگاه دوره‌ی متاخر. 39
2-15- انضباط در سازمان 41
عنوان صفحه 2-16- مدل سه شاخگی ساختار-رفتار-زمینه. 47
2-17- پیشینه و ادبیات تحقیق 48
2-17-1- پیشینه‌ی پژوهشی خارجی 48
2-17-2- پیشینه‌ی پژوهشی داخلی 51
2-18- مدل مفهومی تحقیق 57
3 فصل سوم. 58
3-1- مقدمه. 59
3-2- روش تحقیق 59
3-3- جامعه آماری پژوهش. 61
3-4- نمونه‌ آماری پژوهش. 62
3-4-1- انتخاب حجم نمونه. 63
3-5- روش گردآوری اطلاعات و داده‌ها 64
3-5-1- مطالعات کتابخانه‌ای 64
3-5-2- روش پیمایشی 65
3-6- نحوه‌اجرای پژوهش. 66
3-6-1- تکنیک دلفی 66
3-6-2- جمع‌آوری و تکمیل پرسشنامه‌ی تحقیق 70
3-7- روایی و پایایی ابزار پژوهش. 71
3-7-1- روایی پرسشنامه. 71
3-7-2- پایایی پرسشنامه. 72
3-8- روش و فنون آماری مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل مشاهدات 72
3-8-1- آمار توصیفی 74
3-8-2- آمار استنباطی 74
3-8-3- نرم‌افزارهای مورد استفاده در پردازش داده‌ها 74
4 فصل چهارم. 76
4-1- مقدمه. 76
4-2- تحلیل توصیفی گزینه‌های ابزار تحقیق 76
4-2-1- توزیع فراوانی جنسی پاسخگویان 77
4-2-2- توزیع فراوانی وضعیت تأهل پاسخگویان 78
4-2-3- توزیع فراوانی سنی پاسخگویان 79
4-2-4- توزیع سطح تحصیلات پاسخگویان 80
4-2-5- توزیع فراوانی وضعیت درآمد پاسخگویان 81
عنوان صفحه 4-2-6- توزیع فراوانی سابقه‌کاری پاسخگویان 82
4-3- آمار توصیفی متغیرهای اصلی پژوهش. 83
4-3-1- خودپنداره. 83
4-3-2- انضباط کارکنان 89
4-4- استنباط‌های مرتبط با فرضیات تحقیق 90
4-4-1- پاسخ به سئوال اول تحقیق 90
4-4-2- پاسخ به سئوال دوم تحقیق 92
4-4-3- پاسخ به سئوال سوم تحقیق 94
4-4-4- یافته‌های جانبی 97
5 فصل پنجم. 101
5-1- مقدمه. 101
5-2- یافته‌های تحقیق 103
5-2-1- پاسخ به سئوال اول تحقیق 106
5-2-2- پاسخ به سئوال دوم تحقیق 107
5-2-3- پاسخ به سئوال سوم تحقیق 109
5-3- پیشنهادات مبتنی بر یافته‌های تحقیق 111
5-4- پیشنهادات محقق 113
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آینده. 114
5-6- محدودیت‌های تحقیق 114
6 فهرست منابع. 117
6-1- منابع فارسی 117
6-2- منابع لاتین 123
7 پیوست‌ها 126


فهرست جداول
عنوان صفحه جدول ‏1‑1 گویه‌های مرتبط با مولفه‌های تحقیق(خودپنداره) 10
جدول ‏1‑2 گویه‌های مرتبط با نمودهای تحقیق(انضباط) 12
جدول ‏2‑1 گونه شناسی انضباطی کارکنان (فنلی،1998) 33
جدول ‏2‑2 انضباط بدون مجازات (دیک گروت،2001) 45
جدول ‏3‑1 شاخص‌های بدست آمده ازطرح دلفی 69
جدول ‏3‑2 ضرایب قابلیت اعتمادهریک ازابزارهای اندازه‌گیری تحقیق (پرسشنامه‌ها) 73
جدول ‏4‑1 توزیع جنسی پاسخگویان 77
جدول ‏4‑2 توزیع وضعیت تأهل پاسخگویان 78
جدول ‏4‑3 توزیع سنی پاسخگویان 79
جدول ‏4‑4 توزیع سطح تحصیلات پاسخگویان 80
جدول ‏4‑5 توزیع وضعیت درآمد پاسخگویان 81
جدول ‏4‑6 توزیع سابقه‌کاری پاسخگویان 82
جدول ‏4‑7 شاخص‌های توصیفی میزان تأثیر عامل فردی بر خودپنداره کارکنان اداره . 84
جدول ‏4‑8 شاخص‌های توصیفی میزان تأثیر عامل گروهی یا سازمانی خودپنداره کارکنان. 85
جدول ‏4‑9 شاخص‌های توصیفی میزان تأثیر عامل اجتماعی بر خودپنداره کارکنان اداره . 86
جدول ‏4‑10 مقایسه شاخص‌های توصیفی میزان تأثیر عوامل سه‌گانه . 88
جدول ‏4‑11 شاخص‌های توصیفی میزان انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی. 89
جدول ‏4‑12 نتایج آزمون t برای بررسی عوامل مؤثر بر خودپنداره از منظر کارکنان. 91
جدول ‏4‑13 آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه میانگین امتیازات عوامل سه ‌گانه. 92
جدول ‏4‑14 نتایج آزمون دانکن برای مقایسه میانگین امتیازات تأثیر عوامل سه‌گانه . 93
جدول ‏4‑15 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه خودپنداره. 95
جدول ‏4‑16 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه عوامل سه‌گانه . 96
جدول ‏4‑17 آزمون t– دو نمونه‌ای مستقل برای بررسی تأثیر جنسیت و وضعیت تأهل . 97
جدول ‏4‑18 آزمون آنالیز واریانس یکطرفه برای مقابسه میانگین خودپنداره در. 98
جدول ‏5‑1 مقایسه شاخص‌های توصیفی میزان تأثیر عوامل سه‌گانه فردی، گروهی . 104
جدول ‏5‑2 شاخص‌های توصیفی میزان انضباط کارکنان اداره کل . 106
جدول ‏5‑3 نتایج آزمون t برای بررسی عوامل مؤثر بر خودپنداره . 107
جدول ‏5‑4 آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه میانگین امتیازات عوامل سه ‌گانه . 108
جدول ‏5‑5 نتایج آزمون دانکن برای مقایسه میانگین امتیازات تأثیر عوامل سه‌گانه. 108
جدول ‏5‑6 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه خودپنداره و انضباط کارکنان 109
جدول ‏5‑7 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه . 110

فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ‏2‑1 مدل سه شاخگی ” ساختار – رفتار – زمینه ” (میرزایی اهرنجانی ، 1377 ، ص 322) 47
شکل ‏2‑2 مدل مفهومی تحقیق57
شکل ‏3‑1 مراحل تحقیق61
شکل5-1 الگوی عوامل موثر بر خودپنداره.103







فهرست نمودار
عنوان صفحه

نمودار ‏4‑1 نمودار دایره‌ای توزیع جنسی پاسخگویان 77
نمودار ‏4‑2 نمودار دایره‌ای وضعیت تأهل پاسخگویان 78
نمودار ‏4‑3 هیستوگرام توزیع سنی پاسخگویان 79
نمودار ‏4‑4 نمودار ستونی سطح تحصیلات پاسخگویان 80
نمودار ‏4‑5 هیستوگرام وضعیت درآمد پاسخگویان 81
نمودار ‏4‑6 هیستوگرام سابقه‌کاری پاسخگویان 82
نمودار ‏4‑7 نمودار هیستوگرام میزان تأثیر عامل فردی بر خودپنداره کارکنان . 85
نمودار ‏4‑8 نمودار هیستوگرام میزان تأثیر عامل گروهی یا سازمانی بر خودپنداره . 86
نمودار ‏4‑9 نمودار هیستوگرام میزان تأثیر عامل اجتماعی بر خودپنداره کارکنان ا. 87
نمودار ‏4‑10 نمودار مقایسه‌ی میزان تأثیر عوامل سه‌گانه فردی، گروهی یا سازمانی و اجتماعی . 88
نمودار ‏4‑11 نمودار هیستوگرام میزان انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی 89
نمودار ‏4‑12 نمودار جعبه‌ای مقایسه میزان تأثیر عوامل فردی، گروهی یا سازمانی و اجتماعی بر . 94
نمودار ‏4‑13 نمودار پراکنش میان خودپنداره و انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی 96
نمودار ‏5‑2 نمودار مقایسه‌ی میزان تأثیر عوامل سه‌گانه . 105
نمودار ‏5‑3 نمودار هیستوگرام میزان انضباط کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی 106
نمودار ‏5‑4 نمودار جعبه‌ای مقایسه میزان تأثیر عوامل فردی، گروهی یا سازمانی و اجتماعی بر خودپنداره. 109
نمودار ‏5‑5 نمودار پراکنش میان انضباط و خودپنداره کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی 110

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...