(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 

 مقدمه.12

 

بیان مساله13

 

اهمیت و ضرورت تحقیق 18

 

اهداف پژوهش.20

 

فرضیه‌های پژوهش20

 

متغیرهای پژوهش20

 

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها .21

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

 

مقدمه24

 

مفهوم تقلب.24

 

انواع تقلب تحصیلی.24

 

عوامل موثر در پدیده تقلب25

 

نظریه‌های مختلف در مورد تقلب.27

 

نظریه انتخاب عقلانی. 28

 

نظریه مثلث تقلب29

 

نظریه لوزی تقلب30

 

ترکیب نظریه مثلث تقلب و نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده31

 

نظریه بولونا و لیندکوئیس.31

 

نظریه‌های رفتار.32

 

نظریه همبستگی انشقاقی 32

 

نظریه کنترل اجتماعی.33

 

نظریه بنیاد پیت، مارویک و میشل درمورد تقلب.33

 

معادله‌ی خیانت.33

 

ویژگی‌های شخصیتی افراد متقلب.34

 

هویت اخلاقی.34

 

تعریف هویت34

 

انواع هویت35

 

نظریه‌های مختلف در مورد هویت اخلاق.38

 

مدل خود بلازی. 38

 

نظریه کالبی و ویلیام دیمون.41

 

دیدگاه‌های شناختی- اجتماعی هویت41

 

هویت اخلاقی به عنوان یک هویت اجتماعی خود مهم 42

 

هویت اخلاقی به عنوان یک خود ایده آل اخلاقی43

 

شکل‌گیری هویت اخلاقی از دیدگاه هویت.43

 

نظریه بروزنسکی.43

 

نظریه گلیگان.45

 

انگیزش تحصیلی.46

 

تعریف اصطلاحی انگیزش.46

 

تفاوت انگیزه و انگیزش.47

 

اهمیت و ضرورت مطالعه‌ی انگیزش. .47

 

مبانی نظری انگیزش47

 

نظریه انتظار- ارزش47

 

نظریه انگیزش توانش.48

 

نظریه خود ارزشی.48

 

نظریه خودکارآمدی48

 

نظریه اسناد.49

 

نظریه انگیزش درونی- بیرونی49

 

نظریه هدف‌گرایی.50

 

نظریه انگیزش پیشرفت.51

 

رویکرد کلاسیک به انگیزش پیشرفت( نظریه نیاز).51

 

نظریه یادگیری اجتماعی.53

 

نظریه اسناد54

 

نظریه شناختی- اجتماعی56

 

نظریه خود تعیین گری57

 

درونی سازی.57

 

پیوستار درونی سازی59

 

تنظیم درون فکن شده یا تزریق60

 

تنظیم همانندسازی شده یا خودپذیر61

 

تنظیم یکپارچه یا آمیخته61

 

انگیزش درونی63

 

پیشینه تجربی65

 

                               فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

 

مقدمه71

 

طرح پژوهش71

 

حجم جامعه و نمونه.71

 

روش نمونه‌گیری.71

 

ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات.72

 

انگیزش تحصیلی.72

 

پرسشنامه هویت اخلاقی.72

 

پرسشنامه پدیده تقلب.73

 

روش اجرای تحقیق73

 

روش تحلیل داده‌ها73

 

جدول 1-4 جدول آمار توصیفی متغییرهای پیش بین .74

 

                         فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

مقدمه75

 

یافته‌های توصیفی75

 

جدول 2-4 آزمون همبستگی پیرسون در مورد رابطه بین انگیزش بیرونی با پدیده تقلب . . . . . 75

 

یافته‌های استنباطی.76

 

جدول 3-4 آزمون همبستگی پیرسون در مورد رابطه بین انگیزش درونی با پدیده تقلب . . . . . . 76

 

جدول 4-4 آزمون همبستگی پیرسون در مورد رابطه بین هویت اخلاقی با پدیده تقلب . . . . . . 76

 

فرضیه 176

 

فرضیه 2.76

 

فرضیه 377

 

شکل 1-4 نمودار بررسی خطی بودن داده­ ها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77

 

شکل 2-4 نمودار پراکنش باقیمانده . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78

 

جدول 5-4 جدول همخطی چندگانه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . .  79

 

جدول 6-4 جدول استقلال خطا 79

 

جدول 7-4 جدول تحلیل نتایج رگرسیون گام به گام مولفه­های انگیزش تحصیلی و هویت اخلاقی 80

 

جدول 8-4 خلاصه تحلیل واریانس رگرسیون گام به گام پیش بینی تقلب . . . . . . . . . . . . . . 80

 

 فرضیه481

 

جدول 9-4 ضرایب بتای متغییرهای پیش بین در پیش بینی تغییرات پدیده تقلب . . . . . .  . . . 81

 

                            فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

 

مقدمه93

 

محدودیت‌های پژوهش93   

 

پیشنهاد‌ها کاربردی93

 

پیشنهاد‌ها پژوهشی94

 

   مقدمه

 

    تقلب تحصیلی یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در محیط­های آموزشی است. مطالعات انجام‌شده در زمینه تقلب حاکی از رایج بودن این امر در موسسه­های آموزشی است.

 

    تقلب با ورود دانش‌آموز به بستر آموزش آغاز می­شود و هیچ گروه سنی را نمی‌توان از این عمل مستثنا دانست. تحقیقات نشان می‌دهد تقلب در میان دانش آموران مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و همچنین دانشجویان دانشگاه­ها رایج است. با این وجود تحقیقات بسیاری اذعان می‌کنند که تقلب در دانشگاه­ها رایج تر از سایر دوره‌ها است. تقلب موجب مخدوش شده امتیاز نتایج آزمون‌ها می‌شود زیرا ارزش داده‌های ارزیابی را به عنوان ملاک پیشرفت تحصیلی دانشجویان و منبع بازخورد به استادان و متخصصان آموزشی به منظور برنامه‌ریزی درسی آموزشی کاهش می‌دهد. این در حالی است که در کشور ما این نتایج برای ارتقا دانش‌آموزان بالأخص دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر استفاده می‌شود و تقریباً ملاک دستیابی بسیاری از فرصت‌های آموزشی، شغلی، رفاهی و در گرو نتایج این ارزیابی‌ها است.

 

     لذا با توجه به رایج شده پدیده تقلب در بین دانشجویان و هم چنین کمبود تحقیقات انجام‌شده در کشور ما که مروری بر پایگاه­های اطلاعاتی و کتب منتشرشده

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...