(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه: 3
1-2)مساله اصلی تحقیق 3
1-3)ضرورت انجام تحقیق 4
1-4) اهداف اساسی از انجام تحقیق 5
1-5)پیشینههای پژوهش 6
1-5-1)پژوهشهای انجام گرفته در ایران 6
1-5-2)پژوهشهای انجام گرفته در خارج از ایران 6
1-6) مدل مفهومی تحقیق 8
1-7)فرضیههای تحقیق 8
1-7-1)فرضیه اصلی 8
1-7-2)فرضیههای فرعی 8
1-8)روش تحقیق 8
1-9)روشهای گردآوری اطلاعات 9
1-10) قلمرو تحقیق 9
1-10-1) قلمروموضوعی 9
1-10-2) قلمرو زمانی تحقیق 9
1-10-3) قلمرو مکانی تحقیق 9
1-11) تعاریف عملیاتی 9
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1) مقدمه 12
2-2)هوش عاطفی 12
2-2-1) ریشههای تاریخی هوش عاطفی 12
2-2-2 )تعریف هوش عاطفی 13
2-2-3) هوش عاطفی و بهره هوشی 18
2-2-4)آموزش هوش عاطفی 20
2-2-5 )هوش عاطفی در محیط کار 21
2-3)هوش فرهنگی 24
2-3-1)هوش فرهنگی و شخصیت 28
2-3-2) ارتباط هوش فرهنگی و موفقیت مهاجرین 31
2-3-3) هوش فرهنگی و تجربه بین المللی 31
2-4)هوش هیجانی 32
2-4-1) تعریف نظری هوش 34
2-4-2)تعریف هیجان 34
2-4-3)تعریف هوش هیجانی 35
2-4-4) اهمیت هوش هیجانی: 36
2-4-5)تئوری (مدل)های هوش هیجانی 37
2-4-5-1)رابرت استرنبرگ: 37
2-4-5-2)دیدگاه گاردنر در هوش شناختی و غیر شناختی: 37
2-4-5-3)کفایتهای هیجانی کارولین سارنی 38
2-3-5-4)دیدگاه کوپر در هوش هیجانی: 38
2-4-5-5)دیدگاه توانایی مایر، سالووی و کارسو: 38
2-4-5-6)دیدگاه بار-آن در هوش هیجانی (مدل شخصیتی هوش اجتماعی و هیجانی): 40
2-4-5-6-1)مؤلفههای بین فردی 41
2-4-5-6-2)مؤلفه سازگاری (تطابق) 42
2-4-5-6-3)مؤلفه خلق و خوی عمومی یا کلی 42
2-4-5-6-4)مؤلفههای مدیریت استرس و تنش (مدیریت تنیدگی) 42
2-4-5-7)دیدگاه دانیل گلمن در هوش هیجانی: 43
2-4-5-8)مقایسه رویکردهای بار-آن؛ پیتر، سالووی و دانیل گلمن نسبت به هوش هیجانی 50
2-4-5-9)الگوی ترکیبی (چارچوب نظری ترکیبی): 51
2-5)هوش معنوی 51
2-5-1)هوش معنوی و هوش احساسی 54
2-5-2) هوش معنوی به عنوان یک هوش مجزا از هوشهای عمومی 55
2-5-3)جنبههای معنویت که معیارهایی را برای هوش بدست میدهد 56
2-5-4)ویژگیهای منحصر به فرد هوش معنوی 57
2-5-5)مفهوم سازی هوش معنوی 59
2-5-6)اندازهگیری هوش معنوی 61
2-6) توانمندسازی 63
2-6-1)تعاریف توانمندسازی 63
2-6-2)دلایل توانمند سازی 65
2-6-2-1)افزایش رقابت 66
2-6-2-2)TQM به عنوان یکی از عناصر توانمندسازی 66
2-6-2-3)تقاضا برای کیفیت بالاتر 66
2-6-2-4)کارکنان 67
2-6-3)بک مدیریت و توانمندسازی 67
2-6-3-1)دلایل عدم تمایل مدیران به توانمند سازی 68
2-6-3-2)نقش رهبری تسهیل کننده در ایجاد توانمندسازی 68
2-6-3-3)شیوه رهبری مدیران و توانمند سازی کارکنان با بهره گرفتن از مدل رهبری وضعی 70
2-6-4)ابعاد توانمند سازی 72
2-6-4-1)احساس خود سامانی 72
2-6-4-2)احساس شایستی (خود اثر بخشی) 72
2-6-4-3)تأثیریا پذیرفتن شخصی نتیجه 73
2-6-4-4)معنیدار بودن 74
2-6-4-5 )اعتماد 74
2-6-5)سطوح توانمند سازی 75
2-6-5-1)سطح 1 : کار 75
2-6-5- 2)سطح 2: محل کار 75
2-6-5-3)سطح 3 واحد 76
2-6-5-4)سطح 4 : سازمان 76
2-6-6)فنون توانمند سازی 76
2-6-6-1)پارادایم مدیریت 77
2-6-6-2)ارزیابیهای توسعه 78
2-6-6-3) تبادل شغلی 78
2-6-6-4)به اشتراک گذاشتن اطلاعات 79
2-6-6-5)قهرمانان توانمند سازی 79
2-6-6-6)تفویض اختیار 79
2-6-7)مدل سازمانی بکارگیری توانمندسازی 80
2-6-8)رویکردها و مدلهای توانمندسازی 83
2-6-8-1) رویکرد ارتباطی 83
2-6-8-1-1) مدل فورد و فوتلر 84
2-6-8-1-2)مدل مک لاگان و نل 86
2-6-8-1-3)مدل دل باون و لاولر 86
2-6-8-2)رویکرد انگیزشی 87
2-6-8-2-1) مدل کانگر و کاننگو 89
2-6-8-2-2)مدل آلفرد باندورا 90
2-6-8-2-3) مدل بلانچارد، زیگارمیو زیگارمی 90
2-6-8-3)رویکرد شناختی 92
2-6-8-3-1)مدل توماس و ولتهوس 94
2-6-8-3-2)مدل اسپریتزر 96
2-7)پیشینه تحقیقات انجام گرفته 98